Autor Wątek: Pozycjonowanie na frazy konkurencji  (Przeczytany 915 razy)

lidsor

  • Świeżak
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Karma: +0/-0
    • Zobacz profil
Pozycjonowanie na frazy konkurencji
« dnia: 24 Październik, 2017, 11:17:35 »
Czy tak wolno? Konkurencyjna firma z mojego miasta jest dużo większa, popularniejsza, ma więcej reklam i ogólnie jest jej więcej, czy moge wśród fraz na które sie pozycjonuję dodac jej nazwe+miasto? Ktos to sprawdza?

novakdjoko

  • Świeżak
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Karma: +0/-0
    • Zobacz profil
Odp: Pozycjonowanie na frazy konkurencji
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Październik, 2017, 09:28:18 »
nie wiem czy jest to karalne ale na pewno nie etyczne. serio czujesz wewnętrznie ze to jest ok? nie czujesz, bo jakbys był pewny to bys tutaj nie pytał ;p sumienia sie zapytaj ;p

SupremumSEO

  • Junior
  • ***
  • Wiadomości: 61
  • Karma: +0/-0
    • Zobacz profil
    • https://supremumseo.pl
Odp: Pozycjonowanie na frazy konkurencji
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Październik, 2017, 13:09:02 »
Jest to zarówno nieetyczne, jak i karalne. Według prawa podlega pod czyn nieuczciwej konkurencji. Możesz natomiast prześledzić frazy, na które pozycjonuje się konkurencja i dowiedzieć się, z czego wynika jej większa od Twojej popularność. W ogóle warto jest prowadzić systematyczny monitoring działań konkurencji, ale nie ma on nic wspólnego z pomysłem, na który wpadłeś ;)

lidsor

  • Świeżak
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Karma: +0/-0
    • Zobacz profil
Odp: Pozycjonowanie na frazy konkurencji
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Październik, 2017, 10:59:04 »
No ok a gdzie moge przesledzic te frazy konkurencji? Mam sie wkrasc na ich konto w googlu? To wolno a pożyczyc fraze nie?

SupremumSEO

  • Junior
  • ***
  • Wiadomości: 61
  • Karma: +0/-0
    • Zobacz profil
    • https://supremumseo.pl
Odp: Pozycjonowanie na frazy konkurencji
« Odpowiedź #4 dnia: 30 Październik, 2017, 11:01:59 »
Nikt tutaj nie mówi o włamywaniu się na konto. Istnieją całkowicie legalne narzędzia, które do tego służą: Planer Słów Kluczowych, Google Trends, Majestic SEO, Semstorm, Senuto. Możesz przy ich pomocy porównać swoje słowa kluczowe z frazami wszystkich albo wybranych konkurentów, monitorować nowych konkurentów oraz sprawdzić, na które key wordsy Twój konkurent wyświetla się w SERPach, a Ty nie.

lidsor

  • Świeżak
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Karma: +0/-0
    • Zobacz profil
Odp: Pozycjonowanie na frazy konkurencji
« Odpowiedź #5 dnia: 31 Październik, 2017, 08:40:09 »
Aha no to dobrze wiedziec. A ten monitoring to jak by miał wyglądać? Przegladałem ich strone internetowa, faceboka, czytałem jakie mają opinie w  internecie. Co jeszcze?

SupremumSEO

  • Junior
  • ***
  • Wiadomości: 61
  • Karma: +0/-0
    • Zobacz profil
    • https://supremumseo.pl
Odp: Pozycjonowanie na frazy konkurencji
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Listopad, 2017, 11:04:31 »
Dobry trop, od tego zdecydowanie warto zacząć. Oprócz tego możesz skorzystać z Google Alert, który będzie wysyłał Ci powiadomienia, gdy w internecie pojawi się treść zawierająca frazę, którą śledzisz (np. nazwę konkurencyjnej firmy). Przy okazji, taki monitoring warto też prowadzić dla własnej marki, żeby na bieżąco dowiadywać się o ewentualnych opiniach, jakie internauci zamieszczają o nas w sieci i móc na nie szybko reagować.

EACTIVE

  • Świeżak
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Karma: +0/-0
    • Zobacz profil
Odp: Pozycjonowanie na frazy konkurencji
« Odpowiedź #7 dnia: 22 Listopad, 2017, 13:01:11 »
No ok a gdzie moge przesledzic te frazy konkurencji? Mam sie wkrasc na ich konto w googlu? To wolno a pożyczyc fraze nie?

W przypadku pozycjonowania się na nazwę konkurencyjnej firmy ciężko nazwać to "pożyczeniem" frazy. To zwykłe i w dodatku celowe wprowadzanie użytkowników w błąd i narusza dobre praktyki w biznesie. Spotkaliśmy się z podobną sytuacją, kiedy konkurencyjna firma zaczęła wyświetlać się w linkach sponsorowanych na frazę w postaci nazwy naszej firmy "eactive". Według tłumaczeń nie było to działanie celowe, a zadziałał mechanizm doboru fraz przybliżonych w Google, jednak warto na to zwracać uwagę i monitorować, bo konsekwencje takiej sytuacji mogą być znacznie poważniejsze, jeśli strony nie dojdą do porozumienia.